Εκθέσεις

Organic Food Iberia 2022

Organic Food Iberia 2022

Στις 8-9 Ιουνίου 2022 πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση για τα οικολογικά τρόφιμα και ποτά, καθώς και άλλα προϊόντα, όπως ενδύματα, καλλυντικά κ.α., Organic Food & Eco Living Iberia. Η έκθεση έλαβε χώρα στο κτήριο 7 του εκθετικού χώρου IFEMA, επίσημου φορέα διοργάνωσης εμπορικών εκθέσεων και εκδηλώσεων της ισπανικής πρωτεύουσας. Αποτελεί τη μεγαλύτερη έκθεση της ανωτέρω θεματολογίας στην Ιβηρική. Οργανωτές ήταν ο προαναφερόμενος φορέας καθώς και η εξειδικευμένη εταιρία Diversified Communications, με την υποστήριξη της Ισπανικής Ένωσης Οικολογικής Παραγωγής Ecovalia. Αφορά μία νέα διοργάνωση ουσιαστικά, αφού η φετινή αν και αποτέλεσε την τρίτη έκδοση, την πρώτη φορά είχε λάβει χώρα, προ πενταετίας, με πολύ χαμηλό βαθμό συμμετοχής και ενδιαφέροντος και η δεύτερη περυσινή εκδοχή είχε επίσης πραγματοποιηθεί με χαμηλό βαθμό επιτυχίας, λόγω της ευάλωτης κατάστασης που επικρατούσε ακόμη με την πανδημία του COVID 19.

Η 2η χρονιά της έκθεσης παρουσίαση μία εικόνα διαφορετική και πολύ θετική. Στην έκθεση συμμετείχαν περί τις 500 επιχειρήσεις και παραγωγοί βιολογικών προϊόντων, οι οποίες φέρουν όλες πιστοποίηση οικολογικής δραστηριότητας, με την κύρια πλειοψηφία να αφορά ισπανικές και πορτογαλικές επιχειρήσεις, χωρίς, ωστόσο, να λείπουν οι διεθνείς συμμετοχές (όπως Πολωνία, Ιταλία, Βέλγιο), μεταξύ των οποίων και ελληνικές επιχειρήσεις. Οι εκθέτες δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα παραγωγής και πώλησης προϊόντων, με κυριότερα τα αγροδιατροφικά προϊόντα. Εντούτοις, δεν έλλειψαν ορισμένοι παραγωγοί οικολογικών προϊόντων ομορφιάς, κλωστοϋφαντουργικών και υγείας, μεταξύ άλλων. Από την πλευρά τους, οι εκθέτες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όσους παρευρέθηκαν στην έκθεση, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν επαγγελματίες του κλάδου. Σύμφωνα με στοιχεία των διοργανωτών, υπολογίζεται ότι την έκθεση επισκέφθηκαν άνω των 1.000 επαγγελματιών και αγοραστών του τομέα ενώ πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περισσότερους από 7.000 επισκέπτες. Επομένως, όπως συνηθίζεται στις εμπορικές εκθέσεις, δόθηκε η ευκαιρία να συνάψουν νέες συνεργασίες με διανομείς, όπως σουπερμάρκετ, εστιατόρια, αγοραστές χονδρικής και λιανικής κ.ά., κυρίως στην Ιβηρική, ενώ με την ολοκλήρωση της έκθεσης είχαν πληρέστερη γνώση για τις καινοτομίες του τομέα, τις νέες τάσεις που επικρατούν και τις προκλήσεις, με τις οποίες αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι.

Τέλος, κατά τη διάρκεια του διημέρου, διοργανώθηκε παράλληλα με την έκθεση, στους ίδιους χώρους, μία σειρά περαιτέρω εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων, σεμιναρίων και ομιλιών, όλες σχετικά με την οικολογία και την εξέλιξή της. Οι ομιλίες χωρίζονταν σε τρεις κατηγορίες, Organic Talks, Eco Living Talks και Wine Talks: η κάθε μία με τη δική της θεματική, που εστίασε στις νέες τάσεις της οικολογίας, τις μεταβολές που παρατηρούνται, τα προβλήματα των παραγωγών, καθώς και τις τελευταίες καινοτομίες, που θα αλλάξουν ριζικά την έως τώρα δραστηριότητα του κλάδου. Εξυπακούεται ότι οι ομιλίες επικεντρώθηκαν στην αγορά της Ιβηρικής και της Ευρώπης γενικότερα. Επιπλέον, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προσέλκυση περαιτέρω κοινού είχαν και οι επιδείξεις οικολογικής μαγειρικής, στις οποίες συμμετείχαν γνωστοί Ισπανοί σεφ της Ισπανίας, οι οποίοι μαγείρεψαν στην έκθεση οικολογικές συνταγές με αντίστοιχα προϊόντα.

Τέσσερις ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε οικολογική παραγωγή, συμμετείχαν ως εκθέτες στην Organic Food & Eco Living Iberia, σε περίπτερο 36 τ.μ., υπό τη διοργάνωση της εταιρίας προώθησης εξαγωγών και διεθνών εκθέσεων RECO Exports.

Το γραφείο ΟΕΥ Μαδρίτης αναφέρει:

Από πλευράς μας σημειώνουμε τις ευκαιρίες, που εμφανίζονται στην αγορά της Ισπανίας στον τομέα των οικολογικών και υγιεινών τροφίμων και ποτών. Αποτελεί μία νέα τάση στην εδώ αγορά, ιδίως μετά την πάροδο της πανδημίας, την οποία οι Ισπανοί πολίτες παρακολουθούν στενά, καθώς τα σύγχρονα καταναλωτικά πρότυπα ταιριάζουν και ουσιαστικά επιβάλλουν την υγιεινή διατροφή. Ιδίως, τα τελευταία έτη, παρατηρείται η μεταστροφή πολιτών όλων των οικονομικών επιπέδων για οικολογικά προϊόντα εν γένει, που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, καθώς και για τρόφιμα-οίνους-ποτά, που απολαμβάνουν υψηλής διατροφικής αξίας. Η περαιτέρω εδραίωση και καταξίωση των ελληνικών τροφίμων και ποτών, με οικολογική συνείδηση, στο ισπανικό κοινό, μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για το διμερές εμπόριο και την αναγνώριση της ελληνικής επωνυμίας-ετικέτας, σε μερίδα καταναλωτών, εκ των 47,3 εκ. κατοίκων της Ισπανίας.

Συμπερασματικά, η έκθεση αποτιμάται θετικά, με ικανοποιητικό επίπεδο συμμετοχών και παρουσιάσεων ειδικευμένων βιολογικών διατροφικών προϊόντων και ποτών. Το Γραφείο μας ενθαρρύνει τη συνέχιση της συντονισμένης παρουσίας μας στην εν λόγω κλαδική έκθεση, με απώτερο στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας των ποιοτικών ελληνικών βιολογικών προϊόντων εξαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας μας στην Ισπανία και των εμπορικών συμπράξεων, που μπορεί να προκύπτουν σε διμερές επίπεδο.
Όπως συχνά έχουμε επισημάνει, η πραγματικότητα είναι, ότι, σε σχέση με άλλες, σημαντικές για τη χώρα μας ευρωπαϊκές αγορές, πολλές ελληνικές εταιρίες, μόλις πρόσφατα, εκκινούν την είσοδό τους στην Ισπανία και η συστηματική της προσέγγιση μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε πολλούς εξαγωγικούς τομείς για την Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *