Natural & Organic Products Expo 2024
Σε ένα διήμερο αποκλειστικά αφιερωμένο σε χιλιάδες προϊόντα ευεξίας, διατροφής, ομορφιάς, οικολογίας και βιωσιμότητας, οι 13 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν, υποστηριζόμενες από την Περιφέρεια Κρήτης αλλά και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα παραδοσιακά και καινοτόμα προϊόντα τους σε ένα ευρύ κοινό ενδιαφερόμενων και ειδικών του κλάδου καθώς και σε φημισμένους λιανοπωλητές όπως η Waitrose, η Holland & Barrett, η Planet Organic, η Marks & Spencer, η Abel & Cole, η ScoreApp, η Soil Association, η IFOAM Organics και άλλες!
Η Έκθεση επέστρεψε για ακόμη μία φορά στο Λονδίνο στις 14-15 Απριλίου με υψηλού κύρους πάνελ συζητήσεων για επίκαιρα θέματα, όπως οι στόχοι Net Zero και η οργανική αγορά.
Από το 1997 και για 28η συνεχόμενη χρονιά, η Natural & Organic Products Expo αποτελεί το σημαντικότερο επιχειρηματικό γεγονός της χρονιάς για τους επαγγελματίες του αγροδιατροφικού τομέα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Έκθεση βρίσκεται στην καρδιά των εξελίξεων παρουσιάζοντας τις τελευταίες τάσεις και καινοτομίες στον τομέα των φυσικών, οργανικών και βιώσιμων προϊόντων.
Φέτος η Natural & Organic Products Expo φιλοξένησε άνω των 600 εκθετών από 74 χώρες, παρουσιάζοντας περίπου 10.000 φυσικά και οργανικά προϊόντα, με μία συμμετοχή επισκεπτών που ξεπέρασε τους 7.000.
Παράλληλα, αποτέλεσε σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων και διεθνών αγοραστών και λιανοπωλητών καθώς και καθοριστική πλατφόρμα προώθησης των ελληνικών προϊόντων σε μία ραγδαίως αναπτυσσόμενη αγορά, όπως αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου.
Κατά τη διάρκεια του διημέρου, τα ελληνικά περίπτερα επισκέφθηκαν πάνω από 500 επαγγελματίες τροφίμων και ποτών, οι οποίοι εκπροσωπούσαν διανομείς, χονδρεμπόρους και μεγάλους retailers. Επομένως, οι ελληνικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να προβάλλουν όχι μόνο τα μοναδικά προϊόντα τους προερχόμενα από το γόνιμο και υψηλής θρεπτικής περιεκτικότητας ελληνικό έδαφος, αλλά και την επωνυμία τους.
Μία άλλη σημαντική προσθήκη – ορόσημο της Natural & Organic Products Expo ήταν και η δράση “Meet the buyer”. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης ενέργειας οι ελληνικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία σε 1-on-1 meetings να γνωρίσουν και να συζητήσουν για μελλοντικές επαγγελματικές συνεργασίες με τις γνωστές αλυσίδες Waitrose, Whole Foods και Holland & Barrett.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας των ελληνικών συμμετοχών για την Έκθεση όπως επίσης και κατά τη διάρκεια του διημέρου της Έκθεσης η RECO Exports παρείχε εξατομικευμένη υποστήριξη προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προβολή των επιχειρήσεων και ως επί το πλείστον η δημιουργία νέων επαγγελματικών επαφών.
Καθώς οι καταναλωτικές τάσεις και ανάγκες συνεχώς μεταβάλλονται, ιδιαιτέρως στην σήμερον ημέρα όπου οι καταναλωτές συνεχώς αναζητούν πιο βιώσιμες επιλογές στα ράφια των super market το ελληνικό προϊόν εισέρχεται δυναμικά για να αποδείξει την ανωτερότητά σου σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, τόσο σε θέμα ποιότητας και γεύσης όσο και διατροφικής αξίας.
Ωστόσο, αδιαμφισβήτητα ο ανταγωνισμός είναι περισσότερο εντεταμένος από ποτέ καθώς οι επιχειρήσεις διεθνώς αντιλαμβάνονται η είσοδός τους στην αγορά του ΗΒ θα συμβάλει ουσιαστικά στην εξαγωγική τους δραστηριότητα. Ανέκαθεν άλλωστε η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου διακρινόταν για την διαρκή αναζήτηση νέων και καινοτόμων προϊόντων.
Σε αυτό το περιβάλλον, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ξεπεράσουν τις έως τώρα προκλήσεις που τις δεσμεύουν όπως είναι η ελλιπής πληροφόρηση για τις ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω της εξαγωγικής τους δραστηριότητας, η ανεπαρκής προβολή και προώθηση των προϊόντων τους σε διεθνείς εκθέσεις τέτοιου τύπου όπως επίσης και το μη ισχυρό brand name τους που προκύπτει από τις περιορισμένες κινήσεις στο marketing και διαφήμισης σε μία διεθνούς φήμης αγοράς όπως αυτή του ΗΒ.