Εκθέσεις

HONG KONG, ASIA’S WINE HUB. POST COVID-19 ERA, OPPORTUNITIES FOR GREEK WINERIES AND THE ITALIAN SUCCESS-STORY

Hong Kong - Κρασί
OPPORTUNITIES FOR GREEK WINERIES AND THE ITALIAN SUCCESS-STORY

HONG KONG, ASIA'S WINE HUB. POST COVID-19 ERA

87 οινοποιεία έμειναν προσηλωμένα στην 90λεπτη Live Εκδήλωση που διοργάνωσε η RECO EXPORTS στις 11 Ιουνίου με θέμα «Hong Kong, Asia’s wine hub. Post COVID-19 era, Opportunities for Greek wineries and the Italian success-story», γεγονός που δηλώνει την εξαιρετική σημασία που έχει η Κινέζικη αγορά για τον κλάδο του κρασιού.

Με τις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού στην Κίνα να έχουν υποστεί σοβαρή μείωση, από σχεδόν 2εκ ευρώ το 2011 σε 880€ το 2018, η εκδήλωση είχε ως στόχο την ανάδειξη ενός road-map ουσιαστικών ευκαιριών και προοπτικών ανάδειξης και ανάπτυξης του ελληνικού κρασιού στην Κίνα.

Στο πάνελ συμμετεχόντων, που απαρτίζονταν από τους πλέον ειδικούς και καταξιωμένους του κλάδου για την αγορά της Κίνας, τέθηκαν σημαντικά ερωτήματα από τον Γιάννη Καρακάση MW, ο οποίος συντόνιζε την συζήτηση.
Το βασικό ερώτημα που τέθηκε στον Simon Wong, έναν από τους σημαντικότερους διανομείς κρασιού στην Κίνα και ιδιοκτήτη δύο οινοποιείων στην Γαλλία, αφορούσε το κατά πόσο υπάρχει κενό στην αγορά για τα ελληνικά κρασιά.

Ο Simon Wong, αναφερόμενος στο πρόσφατο παράδειγμα των Γεωργιανών κρασιών, τα οποία μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατόρθωσαν να διεισδύσουν στην αγορά της Κίνας, υπογράμμισε τους τρεις παράγοντες της επιτυχίας, ΣΩΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΥΠΟΜΟΝΗ – ΕΠΙΜΟΝΗ.

Επίσης ο κ.Wong επισήμανε πως πριν από 10-15 χρόνια η αγορά κρασιού ήταν πολύ διαφορετική, αλλά τώρα η αγορά της Κίνας είναι η 2η μεγαλύτερη στον κόσμο. Οι εισαγωγές κρασιού γίνονται κυρίως μέσω ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να εκτιμούν το κρασί. Παράλληλα, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν επενδύσει πολύ στην προώθηση του κρασιού και των ποικιλιών τους και έτσι οι καταναλωτές έχουν εκπαιδευτεί στις ποικιλίες, merlot, sauvignon κλπ
Στην πορεία και άλλες χώρες όπως Αυστραλία, Χιλή προωθούν τα κρασιά τους και η αγορά έχει γίνει ανταγωνιστική.
Αναφορικά με την επιτυχία της Ιταλίας, στην διείσδυση της Κινεζικής αγοράς ο Gianluca Mirante απάντησε πως η Ιταλία ξεκίνησε την διείσδυση στην αγορά της Κίνας το 2008, μέσω του ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ, μετά την απαλλαγή των δασμών. Μέρος της στρατηγικής ήταν α) η ανελλιπής συμμετοχή στην σημαντικότερη έκθεση οίνου για την Κίνα, την Hong Kong International Wine & Spirits Fair έως και σήμερα και η δημιουργία πολλών παράλληλών εκδηλώσεων, όπως gala dinner με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του Ιταλικού κρασιού, επενδύοντας πολύ στο στοιχείο του πολιτισμού.

Επίσης ο κ.Mirante ανέφερε την πολύ δυνατή συμμετοχή της Ιταλίας στην έκθεση, με πάνω από 100 οινοποιεία ετησίως, γεγονός που συντελεί στην δυναμική και ομαδική προβολή της Ιταλίας, ως σύνολο.

Από την μεριά του ο JC Viens, ως ο άνθρωπος που έχει αναγνωριστεί από το Ιταλικό κράτος για την προσπάθειά του να βάλει το ιταλικό κρασί στο χάρτη, ανέφερθηκε στα δύο βασικό συστατικά της επιτυχίας – το STORYTELLING και το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, λέγοντας «Ο συνδυασμός του πολιτισμού και του storytelling είναι σημαντικός για την αρχική σύνδεση του καταναλωτή με το κρασί. Το storytelling είναι το βασικό εργαλείο για την αύξηση πωλήσεων και φυσικά είναι μια διαδικασία που πρέπει να έχει διάρκεια και να διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό».

Επίσης, σχετικά με πρακτικά θέματα για την διείσδυση στην αγορά της Κίνας, είπε ότι ως Ambassador διαπίστωσε ότι η αγορά έχει πολλούς εισαγωγείς-χομπίστες, κατά συνέπεια θα πρέπει να γνωρίζει ο παραγωγός ποιο είναι το επιχειρηματικό πλάνο του εισαγωγέα σε βάθος χρόνου. Επίσης συνέδεσε τις αυξομειώσεις των ελληνικών εξαγωγών με αυτό τον παράγοντα (χομπίστες εισαγωγείς) και ξαναανέφερε πως οι επαγγελματικές εκθέσεις είναι πολύ σημαντικές όχι μόνο για την σύνδεση με τους επαγγελματίες, αλλά για να μάθει κάποιος για την αγορά και για να γίνει ενημέρωση και εκπαίδευση.

Από την ελληνική πλευρά, ο Δρ.Βογιατζής, Πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου και CEO της Οινοποιίας Μπουτάρη, τόνισε την πολύ μεγάλη σημασία που έχει η αγορά της Κίνας για το ελληνικό κρασί  κάνοντας παράλληλα αναφορά σε κινήσεις του παρελθόντος που είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Ο Δρ.Βογιατζής, ανέφερε πως δεν έχουν δημιουργηθεί σταθερές επαγγελματικές συνεργασίες και επίσης δεν πραγματοποιήθηκε προβολή για το ελληνικό κρασί σε σταθερή βάση.

Πιστεύει όμως πως μέσω της προβολής με συνέπεια και επιμονή και με μια μακροχρόνια στρατηγική μπορεί να χτιστεί το brand στο ελληνικό κρασί. «Η αγορά της Κίνας είναι πολύ σημαντική για το Ελληνικό κρασί και στην προβολή θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη ότι είναι δύσκολες οι ονομασίες των ελληνικών ποικιλιών για τους καταναλωτές στην Κίνα. Πρέπει να δώσουμε έμφαση στον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα που έχει γίνει γνωστή τα τελευταία χρόνια τους Κινέζους»

Ως Διευθυντής του τμήματος Διεθνών Εκθέσεων Εμπορίου για Γεωργικά Προϊόντα, Τρόφιμα και Ποτά στο Enterprise Greece, διαθέτοντας πολύ μεγάλη εμπειρία στην στρατηγική χτισίματος του Εθνικού brand μέσα από τις διεθνείς εκθέσεις, ο κ.Αντώνης Γραβάνης, αναφέρθηκε στις προσπάθειες του Enterprise Greece για την προβολή του ελληνικού κρασιού. Αναφέρθηκε στις διαφορές που έχει η Ελλάδα με τις χώρες όπως Γαλλία και Ιταλία και ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στην διαφορετικότητα των ελληνικών κρασιών. Έχουν γίνει κάποια βήματα τα τελευταία 10 χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση, αλλά πρέπει να επενδυθούν χρήματα για το χτίσιμο του brand και φυσικά να δοθεί έμφαση στην αγορά της Κίνας.

Ως διοργανωτής της εκδήλωσης και με πολυετή εμπειρία στο διεθνές εμπόριο και τη στρατηγική διείσδυση νέων εμπειριών ο κ.Αντώνης Σιούλης, Γενικός Διευθυντής της RECO EXPORTS, ταυτίστηκε με τις απόψεις του JC VIENS τονίζοντας πως ένας βασικός λόγος της μη-ύπαρξης σταθερών εξαγωγών και ανάπτυξής είναι η ανυπομονησία των Ελλήνων επιχειρηματιών για άμεσα αποτελέσματα. «Όταν μια επιχείρηση χρειάζεται 10 και 15 χρόνια για να κερδίσει ένα μικρό μερίδιο της εγχώριας αγοράς της, στην οποία ζει και αναπνέει καθημερινά, δεν μπορεί να αναμένει αποτελέσματα μέσα σε 1-2 χρόνια σε μια ξένη αγορά με την οποία δεν υπάρχει καθημερινή και συχνή τριβή. Το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με χτίσιμο εμπιστοσύνης και σχέσεων που συνεπάγεται σε υπομονή, επιμονή και συνεχή επένδυση.

Η RECO EXPORTS ως εταιρεία Ανάπτυξης & Διαχείρισης Εξαγωγών και αποκλειστικός αντιπρόσωπος ορισμένων από τις σημαντικότερες εμπορικές εκθέσεις στον κόσμο, στοχεύει στην διοργάνωση περαιτέρω Live Event, εστιασμένα στον κλάδο των Τρόφιμων και Ποτών, πάντα σε συνάρτηση με τις αγορές τις οποίες δραστηριοποιείται.

Για όσους δεν είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν στην ζωντανή εκδήλωση, μπορούν να την ξαναδουν μέσα από το κανάλι της RECO EXPORTS παρακάτω:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *