Εκθέσεις

Digital London Wine Fair 2021

Digital London Wine Fair 2021

Το διάστημα 17-19 Μαϊου 2021 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η Digital London Wine Fair, η οποία αποτελεί και την πρώτη έκθεση του κλάδου από το 2019.

Συγκεντρώνοντάς 2.608 επαγγελματίες επισκέπτες του χώρου κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο, η έκθεση παρουσίασε πάνω από 3.435 διαφορετικά ετικέτες οινοποιείων από 33 διαφορετικές χώρες, που αναζητούσαν μια ευκαιρία εισόδου στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, τον Νο1 εισαγωγέα οίνου στην Ευρώπη.
Μέσω μιας εξαιρετικής πλατφόρμας δικτύωσης οινοποιείων με επαγγελματίες πραγματοποιήθηκαν πάνω από 12,000 συναντήσεις ενώ στάλθηκαν πάνω από 25,000 δείγματα.

Παράλληλα διοργανώθηκαν 28 συνέδρια και ημερίδες, που περιλάμβαναν Tasting Masterclasses, Κλαδικές Ενημερώσεις και Συζητήσεις με Πάνελ εμπειρογνωμόνων, και οι οποίες παρακολουθήθηκαν 6.000 φορές μέχρι στιγμής.

Αναφορικά με την προβολή της Digital London Wine Fair στα ΜΜΕ του Ηνωμένου Βασιλείου, η κάλυψη του event πραγματοποιήθηκε από όλα τα σημαντικά κλαδικά περιοδικά συμπεριλαμβανομένων των Wines Business, Harpers, Drinks Retailing News, The Drinks Business, Beverage Trade Network, WSTA and δεκάδων άλλων.

Την ελληνική συμμετοχή, που διοργάνωσε για άλλη μια χρονιά η RECO EXPORTS, πλαισίωσαν 41 οινοποιεία μέσω των Περιφερειών Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας αλλά και ανεξάρτητα ενώ 9 οινοποιεία εκπροσώπησαν για πρώτη φορά την Κύπρο.

Παράλληλα, πάνω από 300 επαγγελματίες παρακολουθήσαν τρία Masterclass, δύο της Κύπρου και ένα της Περιφέρειας Αττικής, από τους Demetri Walters MW και Γιάννη Καρακάση MW, τα οποία συγκέντρωσαν εξαιρετικές κριτικές.

Με την επισκεψιμότητα των ελληνικών περιπτέρων να αγγίζει τα 2.767 μοναδικά «κλικ» και με 647 συνολικά συναντήσεις μεταξύ οινοποιείων και αγοραστών, το ελληνικό κρασί δείχνει να έχει μέλλον σε μια από τις πιο σημαντικές και απαιτητικές αγορές παγκοσμίως, αρκεί η προσπάθεια αυτή να έχει συνέχεια και να αξιοποιηθεί κατάλληλα.

Yποστήριξη & Εκπαίδευση RECO Exports

Για την καλύτερη προετοιμασία των συμμετεχόντων οινοποιείων, η RECO EXPORTS παρείχε τόσο εξατομικευμένη όσο και συλλογική υποστήριξη.

Η εξατομικευμένη υποστήριξη είχε την μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας με κάθε οινοποιείο ξεχωριστά που περιείχε πλήρη ανάλυση των βημάτων που θα έπρεπε να ακολουθήσουν τα οινοποιεία καθώς και κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα της έκθεσης. Παράλληλα, σε κάθε οινοποιείο δόθηκε εξατομικευμένη τηλεφωνική υποστήριξη τουλάχιστον 35 λεπτών ανά οινοποιείο, κατά την διάρκεια της οποίας έγινε βήμα προς βήμα καθοδήγηση τόσο για την εισαγωγή των κρασιών στην πλατφόρμα Bottlebooks καθώς και την σωστή συμπλήρωση της πλατφόρμας Brella που αφορούσε την πραγματοποίηση Β2Β συναντήσεων.

Η συλλογική υποστήριξη αφορούσε την πραγματοποίηση παρουσίασης 90 λεπτών με όλα τα οινοποιεία, κατά την διάρκεια της οποίας δόθηκε βήμα προς βήμα καθοδήγηση σωστής συμπλήρωσης όλων των πεδίων τόσο για την πλατφόρμα Bottlebooks όσο και την πλατφόρμας Brella.

Επιπλέον μετά την παρουσίαση στάλθηκε email σε όλα τα οινοποιεία τόσο με την βιντεοσκόπηση της παρουσίασης όσο και με τις αναλυτικές οδηγίες των παραπάνω.

Τέλος, πριν την έναρξη της έκθεσης αλλά και κατά την διάρκεια των τριών ημερών υπήρχε καθημερινή επικοινωνία με τους εκθέτες, πλήρη ενημέρωση και υποστήριξη.

Συμπεράσματα

Η φετινή ψηφιακή έκδοση της London Wines Fair, αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση για όλους τους συντελεστές (εκθέτες, επισκέπτες και διοργανωτές) καθότι ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία των 40 ετών της έκθεσης που χρειάστηκε να διεξαχθεί ψηφιακά.
Σε έναν κλάδο που η φυσική παρουσία, οι διά ζώσης γευστικές δοκιμές και η προσωπική επαφή αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση μιας συνεργασίας και ενός εξαγωγικού αποτελέσματος, είναι αναμενόμενο να υπάρχουν προκλήσεις και δυσκολίες προσαρμογής σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Το ψηφιακό όμως περιβάλλον, το οποίο με τίποτα δεν θα αντικαταστήσει το φυσικό, έχει δημιουργήσει και νέες συνθήκες που σχετίζονται με την εξ’αποστάσεως αμεσότητα, την σημαντική μείωση ταξιδιωτικών εξόδων και την δυνατότητα διεκπεραίωσης συναντήσεων από την άνεση οικείου χώρου.

Τα παραπάνω υποδηλώνουν πως ίσως για τα επόμενα χρόνια να μιλάμε για υβριδικές δράσεις/εκθέσεις και εκδηλώσεις, οι οποίες θα προσφέρουν την δυνατότητα τόσο φυσικής όσο και ψηφιακής παρουσίας.
Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες οινοποιοί θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα σε μια νέα πραγματικότητα, σε ένα ταχύτατα εξελισσόμενο περιβάλλον και με ένα υπερμεγέθη ανταγωνισμό, καθότι στις σημαντικές αγορές (όπως του Ηνωμένου Βασιλείου) επιδιώκουν να διεισδύσουν όλες οι οινοπαραγωγικές χώρες.
Επίσης, θεωρούμε πως είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια συνέχεια στις εξαγωγικές προσπάθειες των οινοποιιών και επιμονή, δεδομένου ότι απαιτούνται από 3-5 έτη για να μπορέσει μια επιχείρηση να διεισδύσει σε μια νέα αγορά.

Βάσει των παραπάνω, θεωρούμε πως η συμμετοχή στην London Wine Fair στις 16-18 Μαΐου 2022 θα είναι πολύ μεγάλης σημασίας τόσο για τα συμμετέχοντα οινοποιεία όσο και για την WINES OF CYPRUS, η οποία έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει αναγνωρισιμότητα του δικού της brand και να ενισχύσει άμεσα τον οινοτουρισμό και έμμεσα ολόκληρο το Αγροδιατροφικό καλάθι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *