Storytelling και Import Business Plan - Τα μυστικά για διείσδυση στην Κίνα
Από την Στέλλα Αυγουστάκη,
Την ανάδειξη ενός road-map ουσιαστικών ευκαιριών και προοπτικών ανάδειξης και ανάπτυξης του ελληνικού κρασιού στην Κίνα είχε στόχο η Live Εκδήλωση, που διοργάνωσε η Reco Exports, και την οποία παρακολούθησαν 87 οινοποιεία.
Σωστό Marketing – Υπομονή – Επιμονή
Ο Simon Wong Group Chairman, Kampery Group, μίλησε για το κατά πόσο υπάρχει κενό στην αγορά για τα ελληνικά κρασιά και, αναφε- ρόμενος στο πρόσφατο παράδειγμα των γεωργιανών κρασιών, που σε μικρό χρονικό διάστημα διείσδυσαν στην αγορά της Κίνας, υπογράμμισε τους τρεις παράγοντες της επιτυχίας: Σωστό marketing – υπομονή – επιμονή.
Αναφορικά με την επιτυχία της Ιταλίας στη διείσδυση της κινεζικής αγοράς, ο Gianluca Mirante, Director, Italy, HKTDC, απάντησε πως η Ιταλία ξεκίνησε τη διείσδυση στην αγορά της Κίνας το 2008, μέσω του Χόγκ Κόνγκ, μετά την απαλλαγή των δασμών και μέρος της στρατηγικής ήταν η ανελλιπής συμμετοχή στην Hong Kong International Wine & Spirits Fair και η δημιουργία πολλών παράλληλών εκδηλώσεων, με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ιταλικού κρασιού, επενδύοντας πολύ στο στοιχείο του πολιτισμού.
Από τη μεριά του, ο JC Viens, Wine Communication Expert, ανέφερθηκε στα δύο βασικό συστατικά της επιτυχίας – το Storytelling και το συναίσθημα, ενώ σχετικά με πρακτικά θέματα για τη διείσδυση στην αγορά της Κίνας, είπε ότι ως Ambassador διαπίστωσε ότι η αγορά έχει πολλούς εισαγωγείς-χομπίστες, κατά συνέπεια θα πρέπει να γνωρίζει ο παραγωγός ποιο είναι το επιχειρηματικό πλάνο του εισαγωγέα σε βάθος χρόνου.
Ο διοργανωτής της εκδήλωσης και με πολυετή εμπειρία στο διεθνές εμπόριο και τη στρατηγική διείσδυση νέων εμπειριών, Αντώνης Σιούλης, Γενικός Διευθυντής της Recο, ταυτίστηκε με τις απόψεις του JC Viens τονίζοντας πως ένας βασικός λόγος της μη-ύπαρξης σταθερών εξαγωγών και ανάπτυξής είναι η ανυπομονησία των Ελλήνων επιχειρηματιών για άμεσα αποτελέσματα.
Χορηγός επικοινωνίας της Live Εκδήλωσης ήταν το FnB Daily.
Να Αναδείξουμε τη Διαφορετικότητα των Ελληνικών Κρασιών
Στις προσπάθειες του Enterprise Greece για την προβολή του ελληνικού κρασιού αναφέρθηκε ο Αντώνης Γραβάνης, Διευθυντής του τμήματος Διεθνών Εκθέσεων Εμπορίου για Γεωργικά Προϊόντα, Τρόφιμα και Ποτά του Enterprise Greece.
“Σκοπός μας είναι να υποστηρίζουμε την εξαγωγή του ελληνικού κρασιού σε ξένες αγορές και γι’ αυτό συμμετέχουμε ενεργά σε εκθέσεις στην Κίνα. Η Ελλάδα είναι διαφορετική χώρα από την Ιταλία, όπως και η Ιταλία από τη Γαλλία, και εμείς πρέπει να πούμε τη δική μας ιστορία και να δείξουμε τη διαφορετικότητα των ελληνικών κρασιών».
Επενδύσεις για Brand Identity
Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις του Enterprise Greece για τη στρατηγική χτισίματος του εθνικού brand μέσα από διεθνείς εκθέσεις, ο κ.Γραβάνης υπογράμμισε ότι έχουν γίνει κάποια βήματα τα τελευταία 10 χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση, αλλά πρέπει να επενδυθούν χρήματα για το χτίσιμο του brand και φυσικά να δοθεί έμφαση στην αγορά της Κίνας.
“Η Κίνα είναι μια μεγάλη και ιδιαίτερη αγορά, θέλει συστηματική δουλειά και συνεπή προσέγγιση και δεν αρκεί η παρουσία σε μια έκθεση το χρόνο. Μετά το τέλος της πανδημίας, θα προχωρήσουμε πιο ενεργά”.
Σταθερή και Συνεπής η Προσέγγιση για την Αγορά της Κίνας
Η συνεπής προβολή και η επιμονή σε μια μακροχρόνια στρατηγική μπορεί να χτιστεί το brand στο ελληνικό κρασί, υπογράμμισε στην τοποθέ- τησή του ο Δρ.Ιωάννης Βογιατζής, Πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου και CEO της Οινοποιίας Μπουτάρη.
“Η αγορά της Κίνας είναι πολύ σημαντική για το Ελληνικό κρασί, ενώ αποτελεί και μια από τις κυριότερες αγορές μας και θα πρέπει να δώ- σουμε έμφαση στον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα που έχει γίνει γνωστή τα τελευταία χρόνια στους Κινέζους”.
Εκπαίδευση Αγοράς
Για το σκοπό αυτό είναι αναγκαίο, όπως είπε, η Ελλάδα να βρει και να επικοινωνήσει το κατάλληλο μήνυμα μέσα από το οποίο οι κινέζοι καταναλωτές θα γνωρίσουν το ελληνικό κρασί καθώς παρατηρείται ότι δυσκολεύονται με τις ονομασίες των ποικιλιών.
“Μέσα από τα προγράμματα προώθησης που έχουμε εκπονήσει προσπαθήσαμε να χτίσουμε σχέσει με εταιρείες και καταναλωτές και θέλουμε να συνεχίσουμε πολύ δυνατά σε αυτή την αγορά που είναι πολλά υποσχόμενη για το ελληνικό κρασί. Επίσης ο πολιτι- σμός και η γαστρονομία είναι τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και σε αυτά πρέπει να δώσουμε βάση μέσα από τον τουρισμό”.
Μακροπρόθεσμο Πλάνο Προώθησης του Ελληνικού Κρασιού
Ο ίδιος εξήγησε ότι, παρά τις μεγάλες προοπτικές της αγοράς, παρατηρείται μια σημαντική μεταβλητότητα καθώς δεν έχουν χτιστεί σταθερές επαγγελματικές συνεργασίες, σχέσεις με καταναλωτές, διανομείς και εμπόρους και δεν έχει πραγματοποιηθεί σταθερή προβολή για το ελληνικό κρασί.
“Νομίζω πρέπει να επιμείνουμε σε ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα προώθησης του ελληνικού κρασιού και να μην προσπαθούμε μόνο για τους εβδομαδιαίους στόχους. Έχουμε ξεκινήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενημέρωσης Greek Wine Academy στο Χογκ Κόνγκ, μέσα από το προωθούμε την ενημέρωση για το ελληνικό κρασί και πιστεύουμε ότι θα ευνοήσει την προβολή των κύριων ποικιλιών μας αλλά και του κρασιού γενικά, γιατί η εκπαίδευση είναι βασικό εργαλείο για τις νέες αγορές”.