Εκθέσεις

Nordic Organic Food Fair 2024 – Οι 21 συμμετέχουσες επιχειρήσεις αναδεικνύουν την καινοτομία και την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων

NOFF 2024
21 ελληνικές εταιρείες συμμετείχαν στην κορυφαία εμπορική έκθεση της Σκανδιναβίας, προωθώντας τα φυσικά και βιολογικά προϊόντα της χώρας μας

Nordic Organic Food Fair 2024 - Οι 21 συμμετέχουσες επιχειρήσεις αναδεικνύουν την καινοτομία και την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων

Η Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show, η μοναδική εμπορική έκθεση της Σκανδιναβίας για βιολογικά και φυσικά προϊόντα, άνοιξε τις πόρτες της στις 9-10 Οκτωβρίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο Kistamässan της Στοκχόλμης. Συγκεντρώνοντας πάνω από 500 εκθέτες και χιλιάδες επισκέπτες – υψηλού κύρους αγοραστές και άλλους επαγγελματίες του κλάδου, η έκθεση αποτέλεσε μία ζωντανή πλατφόρμα για την παρουσίαση πρωτοποριακών προϊόντων και καινοτομιών στον τομέα των βιολογικών και φυσικών τροφίμων και προϊόντων ομορφιάς και ευεξίας, της οικολογικής διαβίωσης και της φυσικής υγείας.

Οι ανερχόμενες τάσεις, όπως και οι πρωτοποριακές ιδέες και καινοτομίες όσον αφορά τα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά βρίσκονταν διάχυτες στο χώρο της έκθεσης, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση του τρόπου λειτουργίας της σκανδιναβικής αγοράς. Αυτές οι τάσεις αναδεικνύουν το νέο τοπίο για τους καταναλωτές που αναζητούν οφέλη για την υγεία, βιώσιμα χαρακτηριστικά και προηγμένη τεχνολογία στους τομείς της διατροφής, της υγείας και της ομορφιάς.

Με χαρακτηριστικές καινοτομίες και εξειδικευμένες παρουσιάσεις και σεμινάρια, η Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία για τους εκθέτες και τους επισκέπτες, να ανακαλύψουν τις τρέχουσες τάσεις και τα νέα προϊόντα.

Ανάμεσα στους επισκέπτες της έκθεσης, υπήρξαν και αντιπρόσωποι μεγάλων αγοραστών από Coop Sverige, Coop AG, Herbolario Navarro, Life Europe AB, NOZ, Sunclass Airlines, Axfood, Brand Organic, Fontana, ICA και άλλοι.

Η διοργάνωση της έκθεσης πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Στοκχόλμη, την πρωτεύουσα της Σουηδίας και το οικονομικό και εμπορικό κέντρο της Σκανδιναβίας. Η μεταφορά της έκθεσης από το Μάλμε στη Στοκχόλμη πρόκειται για στρατηγική απόφαση καθώς εξασφαλίζει μεγαλύτερη πρόσβαση σε διεθνείς αγορές με μεγαλύτερη διευκόλυνση κατά τις μεταφορές, προσελκύοντας περισσότερους εκθέτες και επισκέπτες. Ακόμα, η βελτιωμένη υποδομή και το υψηλότερο προφίλ της πόλης ενίσχυσαν την προβολή της έκθεσης, ενώ το πιο εξειδικευμένο κοινό που προσέλκυσε, ανοίγει νέες εμπορικές ευκαιρίες για συνεργασίες.

Η ελληνική συμμετοχή

Η ελληνική συμμετοχή στη διοργάνωση απαρτιζόταν από 21 επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών. Το εθνικό περίπτερο με τον διακριτικό και ομοιόμορφο σχεδιασμό του και το χαρακτηριστικό του brand “GREECE” ξεχώριζε στο χώρο καθώς μάλιστα βρισκόταν σε κεντρικό σημείο -απέναντι από την κεντρική είσοδο στο περιβάλλον της έκθεσης- προσελκύοντας πληθώρα επισκεπτών. Οι 21 συμμετέχουσες επιχειρήσεις που είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προϊόντα τους στο εμπορικό κοινό της έκθεσης υποστηριζόταν από την Enterprise Greece καθώς και από τις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλίας και Κρήτης, καθώς και το Επιμελητήριο Λάρισας.

Στο πλαίσιο προβολής και προώθησης των προϊόντων των επιχειρήσεων της ελληνικής συμμετοχής, δημιουργήθηκε από τη RECO Exports ένας έντυπος κατάλογος ο οποίος περιείχε χρήσιμες πληροφορίες για την εταιρεία και τα προϊόντα της (επωνυμία, λογότυπο, σύντομη περιγραφή της εταιρείας και των προϊόντων της, στοιχεία επικοινωνίας και QR code με παραπομπή στην ιστοσελίδα της εταιρείας). Τα έντυπα αυτά κατά το διήμερο της έκθεσης διαμοιραζόταν στο κοινό προκειμένου να επεκταθεί η αναγνώριση των ελληνικών επιχειρήσεων και μετά τη διοργάνωση.

Ταυτόχρονα μέσω του έντυπου καταλόγου της έκθεσης που δόθηκε στους εκθέτες και στους επισκέπτες, οι Έλληνες συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις διάφορες εκδηλώσεις και σεμινάρια που λάμβαναν μέρος κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Την ελληνική συμμετοχή επισκέφτηκε εκ μέρους της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Στοκχόλμη η Πρέσβης, κα Αικατερίνη Φουντουλάκη και η Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, κα Πελαγία Σουσιοπούλου, συζητώντας με τους συμμετέχοντες επιχειρηματίες τις ευκαιρίες ανάπτυξης στη Σουηδική αγορά, τις προκλήσεις και τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς.

Οι καινοτομίες των ελληνικών επιχειρήσεων

Η Σουηδία αποτελεί μία χώρα ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας, δίνοντας προτεραιότητα σε προϊόντα που προάγουν την ευεξία, την οικολογική παραγωγή και την καινοτομία. Υπό αυτό το πρίσμα, η Nordic Organic Food Fair and Natutal Beauty and Health Show διοργάνωσε τον διαγωνισμό “Innovation Awards” προκειμένου να αναδείξει νέα και πρωτοποριακά προϊόντα στους τομείς της διατροφής, της φυσικής ομορφιάς και της υγείας και ευεξίας. Το κοινό της έκθεσης είχε την δυνατότητα να ψηφίσει το αγαπημένο του προϊόν και σε επόμενο στάδιο τα προϊόντα κάθε κατηγορίας αξιολογήθηκαν από κριτές – ειδικούς του κάθε κλάδου. Από την ελληνική συμμετοχή, μέρος πήρε η εταιρεία Petrou Nuts με το “Stylato Instant Nut Drink” στην κατηγορία “Best New Speciality Drink”, όπου και κατάφερε να προκριθεί στις τελικές επιλογές του κοινού.

Ακόμα, στο πλαίσιο της έκθεσης, επιλεγμένες εταιρείες – εκθέτες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα πρωτοποριακά τους προϊόντα στη Mycare, εταιρεία η οποία αποτελεί τον κορυφαίο χονδρέμπορα της Σουηδίας για φυσικά προϊόντα ομορφιάς και διατροφής. Ανάμεσα στους ελάχιστους που επιλέχθηκαν, βρισκόταν και η ελληνική εταιρεία Palse PC η οποία είχε την ευκαιρία να κάνει μία ζωντανή παρουσίαση στην κεντρική σκηνή, απευθυνόμενη στην εταιρεία και στους εκπροσώπους της καθώς επίσης και στους παρευρισκόμενους.

Οι συμμετέχοντες

Την εθνική συμμετοχή απάρτιζαν συνολικά 21 επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών. Ακολουθεί αλφαβητικά η λίστα:

  • Apos EVOO
  • Apianthos Organic Honey
  • AROSIS
  • AND ICE
  • Culterra Olive Oil
  • Evercrete
  • Faris, Adam & Eve, Goumas Brand
  • GREEK IMPERATOR
  • KOMOTINI MILLS
  • MEDITERRANEAN OLIVE HOUSE SA
  • Melisseon
  • MINOAN BEE
  • OLYSSOS, Cretan Prince, Lando
  • PALSE
  • PETROU NUTS
  • POLYDENDROS IKE
  • PREMIUM CRETE
  • THE GRECIALS
  • TWO OLIVES
  • ZARIPHICO
  • EU F&V CONSUMPTION (AC Neapolis-Agrinio)

Συμπεράσματα

Η φετινή διοργάνωση της Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show επιβεβαίωσε τη συνεχή ανάπτυξη και σημασία της σκανδιναβικής αγοράς για τα βιολογικά, φυσικά και καινοτόμα προϊόντα. Η μεταφορά της έκθεσης στη Στοκχόλμη επέτρεψε μεγαλύτερη συμμετοχή εκθετών και επισκεπτών, δημιουργώντας νέες εμπορικές ευκαιρίες και συνεργασίες.

Η προτίμηση της σουηδικής αγοράς για προϊόντα με ισχυρά περιβαλλοντικά και βιώσιμα χαρακτηριστικά ενισχύει τη ζήτηση για καινοτόμα τρόφιμα, ανάγκη που μπορεί να υπερκαλύψει σε ποιότητα αλλά και σε ποσότητα η Ελλάδα. Οι νέες τάσεις, όπως τα φυσικά και οργανικά τρόφιμα και προϊόντα, αναδεικνύουν τις προσδοκίες των καταναλωτών για υγεία και βιωσιμότητα, καθιστώντας τη Σουηδία μία εξαιρετικά δυναμική αγορά για επιχειρήσεις που επενδύουν σε αυτούς τους τομείς.

Επιπλέον, η στρατηγική παρουσίαση των ελληνικών εταιρειών και η ενεργή υποστήριξη από την Enterprise Greece, τις Περιφέρειες και το Επιμελητήριο της Λάρισας ενίσχυσαν την προβολή των ελληνικών προϊόντων και ανέδειξαν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στον κλάδο.

Η θέση της Ελλάδας

Η θέση της Ελλάδας στη Σουηδία και γενικότερα στη Σκανδιναβία, όσον αφορά τα βιολογικά, φυσικά και παραδοσιακά προϊόντα, είναι περιορισμένη, αλλά συνεχώς εξελίσσεται. Αν και τα ελληνικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, το μέλι και τα παραδοσιακά τρόφιμα, είναι γνωστά και αναγνωρισμένα για την ποιότητά τους, η προβολή του brand “GREECE” στη σκανδιναβική αγορά έχει περιθώρια βελτίωσης.

Η Ελλάδα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία βιολογικών και φυσικών προϊόντων που συνδυάζουν την ποιότητα με τη βιωσιμότητα. Το ελαιόλαδο, τα βότανα, το μέλι και τα προϊόντα της ελληνικής γης έχουν αναγνωριστεί διεθνώς για τη μοναδική τους γεύση και θρεπτική αξία. Στη σκανδιναβική αγορά, όπου οι καταναλωτές δίνουν έμφαση στη βιωσιμότητα και τα οφέλη για την υγεία, τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να ξεχωρίσουν λόγω της παράδοσης και της αυθεντικότητάς τους. Η χρήση φυσικών μεθόδων παραγωγής και η δέσμευση για ποιότητα αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα ελκυστικά στους Σουηδούς καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν φυσικές και βιώσιμες εναλλακτικές.

Ωστόσο σε σύγκριση με άλλες χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, η προβολή της Ελλάδας ως προορισμού προέλευσης βιολογικών και φυσικών προϊόντων στη Σκανδιναβία είναι πιο περιορισμένη. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να ενισχυθεί η παρουσία της Ελλάδας σε μία αγορά αυξημένου ενδιαφέροντος και ζήτησης για φυσικά και βιολογικά προϊόντα, όπως αυτή της Σουηδίας, και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της συνεχούς παρουσίας και προβολής σε μεγάλου κύρους εκθέσεις και μέσω στοχευμένων δράσεων εξωστρέφειας. Επομένως είναι εμφανές πως η στήριξη από Φορείς της Ελλάδας και Περιφέρειες για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού προϊόντος, κρίνεται απαραίτητη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *