Δράσεις

Επιχειρηματική Δράση με Σουηδούς Επαγγελματίες στην Καβάλα – Νέες Εξαγωγικές Προοπτικές για τις Επιχειρήσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ

Δράση Καβάλα 2024
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη επιχειρηματική συνάντηση Σουηδών αγοραστών με ελληνικές επιχειρήσεις στην Καβάλα.

Επιχειρηματική Δράση με Σουηδούς Επαγγελματίες στην Καβάλα - Νέες Εξαγωγικές Προοπτικές για τις Επιχειρήσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ

Στο πλαίσιο προώθησης και ενίσχυσης της παρουσίας των επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στη Σουηδική Αγορά, διοργανώθηκε -για πρώτη φορά- επιχειρηματική αποστολή Σουηδών αγοραστών στην Καβάλα, στις 2 με 5 Ιουνίου 2024.

Η Σουηδική Αγορά παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης των εξαγωγικών προσπαθειών των ελληνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, καθώς διαθέτει μοναδική θέση στον παγκόσμιο χάρτη, λειτουργώντας μάλιστα ως κόμβος για την Σκανδικαβική Χερσόνησο και επηρεάζοντας μέσω διαφόρων συμφωνιών χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία αλλά και τα Βαλτικά κράτη.

Η Σουηδία, με έμφαση στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, επηρεάζει ευρύτερα την αγορά τροφίμων βιολογικών αλλά και συμβατικών προϊόντων σε πολλές χώρες, αξιοποιώντας τα δυνατά της σημεία, προσαρμοζόμενη πάντα στις διεθνείς τάσεις και απαιτήσεις.

Ο σκοπός της δράσης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα ήταν διττός. Αρχικά η δράση στόχευε στο να αξιολογηθούν τα προϊόντα αλλά και η εταιρική δομή των 29 επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με βάση συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και ποσοτικά δεδομένα τα οποία δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις για την έναρξη της εξαγωγικής ανάπτυξης τους στην αγορά της Σουηδίας.

Από την άλλη, ένας πολύ σημαντικός βραχίονας της δράσης ήταν η δικτύωση και η εσωτερική ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Οι ελληνικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να λάβουν πολύ χρήσιμη ανατροφοδότηση, τόσο για τα προϊόντα τους όσο και για τις επιχειρήσεις τους, πληροφορίες που αργότερα μπορούν να αξιοποιήσουν εσωτερικά για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Μέσω μίας σειράς στοχευμένων δράσεων οι οποίες υλοποιήθηκαν από τη RECO EXPORTS, αναδείχθηκαν τα ελληνικά προϊόντα, η ανωτερότητά τους τόσο σε ποιότητα και γεύση, οι καινοτομίες των επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά.

Ημέρα 1η – Κλειστή γευσιγνωσία από τους Σουηδούς επιχειρηματίες

Κατά την πρώτη μέρα της διοργάνωσης, πραγματοποιήθηκε κλειστή γευσιγνωσία των προϊόντων των επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τα χαρακτηριστικά με βάση τα οποία αξιολογήθηκαν τα προϊόντα ήταν τα εξής:

  • Συσκευασία
  • Γεύση
  • Προτεινόμενη Τιμή Λιανικής (RRP)
  • Προοπτικές εισόδου στη Σουηδική Αγορά Ταχέως Κινούμενων Καταναλωτικών Αγαθών (Potential Swedish FMCG)

Η κάθε μία από τις 29 συμμετέχουσες επιχειρήσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε τη δυνατότητα να αποστείλει έναν από τους top-selling κωδικούς της, προϊόντα τα οποία στη συνέχεια δοκιμάστηκαν από τους Σουηδούς αγοραστές και αξιολογήθηκαν το απόγευμα της Κυριακής 2 Ιουνίου 2024, σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του ξενοδοχείου Galaxy Airotel στην Καβάλα. Το ίδιο βράδυ, ακολούθησε δείπνο γνωριμίας μεταξύ εκπροσώπων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των Σουηδών απεσταλμένων.

Ημέρα 2η – B2B συναντήσεις – Παρουσίαση – Δείπνο δικτύωσης

Η δεύτερη ημέρα της δράσης ξεκίνησε δυναμικά με τη διοργάνωση στοχευμένων B2B επισκέψεων, ανάλογα την εταιρεία, τα χαρακτηριστικά της και τις απαιτήσεις της. Τα B2B meeting είχαν την μορφή 20′ speed dating session όπου οι Έλληνες επιχειρηματίες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν σε κατ’ιδίαν συναντήσεις με τους Σουηδούς συμμετέχοντες στη δράση. Συνολικά, από τις 9.00 π.μ. έως και τις 4.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκαν 87 προσωπικά meetings.

Μετά τις B2B συναντήσεις, αργότερα το απόγευμα, σειρά είχε η παρουσίαση της δράσης στους εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στους Έλληνες επιχειρηματίες και τοπικά media, παρουσία των Σουηδών αγοραστών. Κατά την παρουσίαση ο κ. Αντώνης Σιούλης, Managing Director της RECO Exports, παρουσίασε τους Σουηδούς επιχειρηματίες και τις επιχειρήσεις που εκπροσωπούν, μίλησε για τη δυναμική της Σουηδικής Αγοράς και τις προοπτικές ανάπτυξεις των ελληνικών επιχειρήσεων σε αυτή. Με τη σειρά του ο κ. Σωτήριος Παπαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, ΠΑΜΘ απηύθηνε έναν σύντομο χαιρετισμό ενώ στη συνέχεια ο κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, ΠΑΜΘ, ευχαρίστησε τη διοργάνωση και αναφέρθηκε στην μοναδικότητα των προϊόντων της Περιφέρειας και των εξαιρετικών χαρακτηριστικών που διαθέτουν τόσο από άποψη ποιότητας αλλά και καινοτομίας.

Έπειτα και με στόχο την περαιτέρω επαγγελματική δικτύωση των 29 συμμετεχουσών επιχειρήσεων της Περιφέρειας ακολούθησε δείπνο στον πολυτελή χώρο του roof garden του Airotel Galaxy Hotel. Με απεριόριστη θέα στην πόλη της Καβάλας, Έλληνες επιχειρηματίες και Σουηδοί αγοραστές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για ό,τι θέμα τους αφορά σε ένα πιο κλειστό και ήρεμο περιβάλλον υπό την συνοδεία τοπικού οίνου και φαγητού. Κατά τη διάρκεια του δείπνου λειτούργησε εκθετήριο των προϊόντων που απέστειλαν οι επιχειρήσεις της Περιφέρειας με σκοπό την περαιτέρω προβολή τους.

Ημέρα 3η – Επισκέψεις σε παραγωγικές μονάδες των επιχειρήσεων

Την τρίτη ημέρα της δράσης οι προσκεκλημένοι Σουηδοί επιχειρηματίες επισκέφθηκαν τρεις παραγωγικές μονάδες των επιχειρήσεων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που συμμετείχαν στη δράση. Πιο συγκεκριμένα, επισκέψεις έγιναν στις εγκαταστάσεις των εταιρειών Idiotropa, Menoikio και Tsarouchas Bros S.A. “Makedoniki Gi”. Οι ελληνικές επιχειρήσεις υποδέχτηκαν με το χαρακτηριστικό πνεύμα φιλοξενείας τους Σουηδούς αγοραστές, τους περιήγησαν στις εγκαταστάσεις τους, παρουσίασαν το μοντέλο παραγωγής τους και απάντησαν σε κάθε ερώτηση που τους απηύθυναν.

Παράλληλα, η δράση επικοινωνήθηκε μέσω σημαντικών τοπικών -και όχι μόνο- μέσων. Δείτε παρακάτω ορισμένες αναφορές:

Η αγορά της Σουηδίας

Η αγορά τροφίμων στη Σουηδία χαρακτηρίζεται από υψηλά πρότυπα ποιότητας, έμφαση στη βιωσιμότητα και προτίμηση για καινοτόμα προϊόντα. Οι Σουηδοί καταναλωτές είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί όσον αφορά τη διαφάνεια στην προέλευση των προϊόντων και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων.

Η Σουηδική Αγορά λειτουργεί ως κόμβος εμπορίου τόσο λόγω της προνομιούχας γεωγραφικής θέσης της όσο και λόγω της ιδιαίτερα αναπτυγμένης αγοράς βιολογικών προϊόντων. Εξαγωγικά, η Σουηδία επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις χώρες της Σκανδιναβικής Χερσονήσου (Δανία, Φιλανδία, Ισλανδία, Νορβηγία), ενώ παράλληλα μέσω της Συμφωνίας των Χωρών της Βόρειας και Βαλτικής (Nordic-Baltic Agreement – Nordic-Baltic Eight) ασκεί επιρροή και στη Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία.

Με την Ιταλία και Ισπανία να κατέχουν τα ηνία όσον αφορά το brand της Μεσογείου, τα ελληνικά προϊόντα χρειάζονται αδιάλειπτη και στρατηγική προώθηση σε αγορές-κλειδιά όπως είναι αυτή της Σουηδίας. Αξίζει να αναφερθεί πως το σουηδικό μοντέλο όσον αφορά τον κλάδο τροφίμων λειτουργεί αρκετά διαφορετικά σε σχέση με αυτό της Ελλάδας. Προκειμένου τα ελληνικά προϊόντα να κατακτήσουν την θέση που τους αξίζει στα ράφια διεθνών αγοραστών και λιανοπωλητών, χρειάζονται αφενός να μελετήσουν το Σουηδικό μοντέλο και κατά δεύτερον να ακολουθήσουν τα σωστά βήματα προώθησης και προβολής του brand “ελληνικό προϊόν”. Η ανάλυση του σουηδικού μοντέλου και της επιρροής του σε διεθνές επίπεδο είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους Έλληνες επιχειρηματίες. Η κατανόηση των προτύπων και των προτιμήσεων της σουηδικής αγοράς μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτών των αγορών.

Η RECO Exports στέκεται δίπλα σε αυτές τις επιχειρήσεις, μελετώντας διαρκώς τις διεθνείς αγορές, λαμβάνοντας στρατηγικά βήματα προώθησης, ανταποκρινόμενοι πάντα στις ανάγκες προβολής των ελληνικών προϊόντων. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως προκειμένου να επιτευχθεί ένα δυναμικό και σταθερό άνοιγμα στη Σουηδική Αγορά, η προώθηση των ελληνικών προϊόντων πρέπει να είναι μία διαρκής ενέργεια, στρατηγικά σχεδιασμένη.

Παρακολουθήστε από εδώ την κάλυψη του event δικτύωσης από το μέσο Center TV:

Gallery

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *