Δράσεις

Επιχειρηματική αποστολή Σουηδών αγοραστών στη Λάρισα

Larissa field trip 2024
18 επιχειρήσεις - μέλη του Επιμελητηρίου Λάρισας υποδέχτηκαν τον Νοέμβριο στη Λάρισα 8 Σουηδούς αγοραστές του κλάδου Τροφίμων

Επιχειρηματική αποστολή Σουηδών αγοραστών στη Λάρισα

Στο πλαίσιο προώθησης και ενίσχυσης της παρουσίας των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου Λάρισας στη σουηδική αγορά, διοργανώθηκε -για πρώτη φορά- επιχειρηματική αποστολή Σουηδών αγοραστών στη Λάρισα, στις 6 με 9 Νοεμβρίου 2024.

Η σουηδική αγορά παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης των εξαγωγικών προσπαθειών των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου Λάρισας, καθώς διαθέτει μοναδική θέση στον παγκόσμιο χάρτη, λειτουργώντας μάλιστα ως κόμβος για την Σκανδικαβική Χερσόνησο και επηρεάζοντας μέσω διαφόρων συμφωνιών χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία αλλά και τα Βαλτικά κράτη.

Η Σουηδία, με έμφαση στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, θέτει τάσεις και επηρεάζει ευρύτερα την αγορά τροφίμων -βιολογικών αλλά και συμβατικών προϊόντων- σε πολλές χώρες, αξιοποιώντας τα δυνατά της σημεία, προσαρμοζόμενη πάντα στις διεθνείς προτιμήσεις και απαιτήσεις.

Από την άλλη, η Λάρισα -τόσο η πόλη όσο και ευρύτερα η Περιφερειακής Ενότητα- διακρίνεται από την πλούσια παραγωγή και ποιοτικές πρώτες ύλες, στοιχεία που ανταποκρίνονται στη σουηδική αγορά τόσο από άποψης ικανοποιητικών ποσοτήτων και ετοιμότητας εξαγωγών όσο και από άποψη ανώτερης ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων.

Ο σκοπός της δράσης που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα ήταν διττός: Αρχικά η δράση στόχευε στο να αξιολογηθούν τα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια που καθορίζουν την ασφαλή είσοδό τους στην αγορά. Βάσει της αξιολόγησης, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να προβούν στις προσαρμογές των προϊόντων τους που απαιτούνται, προκειμένου να αυξήσουν τις πιθανότητες διείσδυσης τους στη σουηδική αγορά. Ταυτόχρονα, η γενικότερη ανατροφοδότηση αποτελεί πολύτιμο στοιχείο και γνώμονα για μελλοντικές στρατηγικές προώθησης και εξαγωγών των ελληνικών εταιρειών στην αγορά της Σουηδίας.

Επιπλέον, ένας πολύ σημαντικός βραχίονας της δράσης ήταν η δικτύωση και η εξέταση της αγοράς της Σουηδίας ως σημείο ενδιαφέροντος των συμμετεχουσών επιχειρήσεων. Μέσω στοχευμένων και αποκλειστικών συναντήσεων, οι Έλληνες επιχειρηματίες είχαν την δυνατότητα να επωφεληθούν από τις χρήσιμες πληροφορίες που δόθηκαν από τους Σουηδούς προσκεκλημένους όσον αφορά την σουηδική αγορά, αλλά και τις ευκαιρίες εξαγωγών και ανάπτυξης σε αυτή.

Μέσω μίας σειράς στοχευμένων δράσεων οι οποίες υλοποιήθηκαν από τη RECO EXPORTS, αναδείχθηκαν τα ελληνικά προϊόντα, η ανωτερότητά τους τόσο σε ποιότητα και γεύση, οι καινοτομίες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου Λάρισας αλλά και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά.

Κλειστή γευσιγνωσία

Κατά την πρώτη μέρα της διοργάνωσης, πραγματοποιήθηκε κλειστή γευσιγνωσία των προϊόντων των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου Λάρισας. Η κάθε μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είχε τη δυνατότητα να αποστείλει έναν από τους top-selling κωδικούς της, προϊόντα τα οποία στη συνέχεια δοκιμάστηκαν από τους Σουηδούς αγοραστές και αξιολογήθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του ξενοδοχείου “Διόνυσος” στη Λάρισα.  Οι Σουηδοί αγοραστές, λαμβάνοντας υπόψιν τις πληροφορίες που παρέχονταν στα έντυπα αξιολόγησης (rating cards) αλλά και το προϊόν το οποίο απέστειλαν οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις, καλέστηκαν να αξιολογήσουν ένα-ένα τα προϊόντα με βάση τα κριτήρια: α) συσκευασία, β) γεύση, γ) τιμή λιανικής και δ) προοπτική εισόδου στη σουηδική αγορά.

Επιχειρηματικές συναντήσεις

Κατά τη δεύτερη μέρα της δράσης, διοργανώθηκαν στοχευμένες επιχειρηματικές συναντήσεις σε χώρο του Επιμελητηρίου της Λάρισας. Σκοπός των συναντήσεων ήταν οι Έλληνες επιχειρηματίες να λάβουν ανατροφοδότηση για το προϊόν τους, τη δυναμική τους στην αγορά καθώς και χρήσιμες πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας και τις απαιτήσεις τις σουηδικής αγοράς Τροφίμων και μη Αλκοολούχων Ποτών. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν και μελλοντικές ενδεχόμενες συνεργασίες μεταξύ των Ελλήνων και Σουηδών επιχειρηματιών. Τα ραντεβού είχαν τη μορφή κατ’ ιδίαν και αποκλειστικών συναντήσεων, με διάρκεια 20 λεπτά ανά επιχείρηση. Κατ’ ομολογία των Ελλήνων επιχειρηματιών, οι συναντήσεις αυτές ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες στην ενημέρωση για τις συνθήκες που επικρατούν και καθοριστικές για τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων εισόδου στην αγορά της Σουηδίας. Συνολικά, έλαβαν χώρα 78 στοχευμένες συναντήσεις.

Παρουσίαση της δράσης – Δείπνο δικτύωσης

Στη συνέχεια, σειρά είχε η παρουσίαση της δράσης παρουσία εκπροσώπων του Επιμελητηρίου Λάρισας, Σουηδών αγοραστών και Ελλήνων επιχειρηματιών. Κατά την παρουσίαση ο κ. Αντώνης Σιούλης, Managing Director της RECO Exports, καλωσόρισε τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις και παρουσίασε τους Σουηδούς προσεκλημένους. Ακόμα, αναφέρθηκε στην αγορά της Σουηδίας, τον τρόπο λειτουργίας της, την παρουσία των ελληνικών προϊόντων σε αυτή καθώς και την δυναμική της περαιτέρω ανάπτυξης της ελληνικής παρουσίας στην πολυποίκιλη αυτή αγορά. Ο κ. Σωτήρης Γιαννακόπουλος, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λάρισας, ευχαρίστησε τους Σουηδούς επιχειρηματίες για την πολύτιμη συμβολή τους στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων, μίλησε για την ύψιστη σημασία που έχουν δράσεις τέτοιου τύπου και τόνισε στον λόγο του την ανωτερότητα των προϊόντων των ελληνικών επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου.

Στη συνέχεια και με στόχο την περαιτέρω επαγγελματική δικτύωση μεταξύ των 18 συμμετεχουσών επιχειρήσεων του Επιμελητηρίου και των Σουηδών αγοραστών, ακολούθησε δείπνο στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του ξενοδοχείου “Διόνυσος”. Με τη συνοδεία εκλεκτών πιάτων και τοπικού οίνου, Έλληνες επιχειρηματίες και Σουηδοί αγοραστές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για ό,τι θέμα τους αφορούσε σε ένα πιο κλειστό και φιλικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια του δείπνου στον χώρο στήθηκε εκθετήριο των προϊόντων που απέστειλαν οι επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου Λάρισας, το οποίο μάλιστα λειτούργησε ως σημείο συζητήσεων μεταξύ Ελλήνων επιχειρηματιών και Σουηδών αγοραστών.

Επισκέψεις σε εγκαταστάσεις παραγωγής των επιχειρήσεων

Την τρίτη ημέρα της δράσης, οι προσκεκλημένοι Σουηδοί αγοραστές επισκέφθηκαν τρεις προκαθορσιμένες παραγωγικές μονάδες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου Λάρισας που συμμετείχαν στη δράση. Πιο συγκεκριμένα, επισκέψεις έγιναν στις εγκαταστάσεις των εταιρειών INTERCOMM FOODS, ELBAK και KASIDIS. Οι ελληνικές επιχειρήσεις υποδέχτηκαν με το χαρακτηριστικό πνεύμα φιλοξενίας τους Σουηδούς αγοραστές, τους περιήγησαν στις εγκαταστάσεις τους, παρουσίασαν το μοντέλο παραγωγής τους και τα παραγόμενα προϊόντα και απάντησαν σε κάθε ερώτηση που τους απηύθυναν. 

Κάλυψη media

Η δράση επικοινωνήθηκε μέσω σημαντικών τοπικών -και όχι μόνο- μέσων, πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της δράσης. Η παρουσία αναγνωρισμένων μέσων κατά τη γευσιγνωσία και την παρουσίαση της δράσης, ενίσχυσε τον στόχο της επιχειρηματικής αποστολής και προέβαλε τις πρωτοβουλίες που τελεί το Επιμελητήριο Λάρισας με σκοπό την προώθηση και εξαγωγική ανάπτυξη των επιχειρήσεων – μελών του. Μερικά παραδείγματα δημοσιεύσεων και συνεντεύξεων ακολουθούν παρακάτω:

Συμπεράσματα

Η αγορά τροφίμων στη Σουηδία χαρακτηρίζεται από υψηλά πρότυπα ποιότητας, με έμφαση στη βιωσιμότητα και προτίμηση για καινοτόμα προϊόντα. Οι Σουηδοί καταναλωτές είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί όσον αφορά τη διαφάνεια στην προέλευση των προϊόντων και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων.

Η σουηδική αγορά λειτουργεί ως κόμβος εμπορίου τόσο λόγω της προνομιούχας γεωγραφικής θέσης της όσο και λόγω της ιδιαίτερα αναπτυγμένης αγοράς βιολογικών και φυσικών προϊόντων. Εξαγωγικά, η Σουηδία επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις χώρες της Σκανδιναβικής Χερσονήσου (Δανία, Φιλανδία, Ισλανδία, Νορβηγία), ενώ παράλληλα μέσω της Συμφωνίας των Χωρών της Βόρειας και Βαλτικής (Nordic-Baltic Agreement – Nordic-Baltic Eight) ασκεί επιρροή και στη Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία.

Με την Ιταλία και Ισπανία να κατέχουν τα ηνία όσον αφορά το brand της Μεσογείου, τα ελληνικά προϊόντα χρειάζονται αδιάλειπτη και στρατηγική προώθηση σε αγορές-κλειδιά όπως είναι αυτή της Σουηδίας. Αξίζει να αναφερθεί πως το σουηδικό μοντέλο στον κλάδο τροφίμων λειτουργεί αρκετά διαφορετικά σε σχέση με αυτό της Ελλάδας. Προκειμένου τα ελληνικά προϊόντα να κατακτήσουν την θέση που τους αξίζει στα ράφια διεθνών αγοραστών και λιανοπωλητών, χρειάζονται πρωτίστως να μελετήσουν το Σουηδικό μοντέλο και κατά δεύτερον να ακολουθήσουν τα σωστά βήματα προώθησης και προβολής του brand “ελληνικό προϊόν”. Η ανάλυση του σουηδικού μοντέλου και της επιρροής του σε διεθνές επίπεδο είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους Έλληνες επιχειρηματίες. Η κατανόηση των προτύπων και των προτιμήσεων της σουηδικής αγοράς μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτών των αγορών.

Η RECO Exports στέκεται δίπλα σε αυτές τις επιχειρήσεις, μελετώντας διαρκώς τις διεθνείς αγορές, λαμβάνοντας στρατηγικά βήματα προώθησης, ανταποκρινόμενοι πάντα στις ανάγκες προβολής των ελληνικών επιχειρήσεων και των προϊόντων τους. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως προκειμένου να επιτευχθεί ένα δυναμικό και σταθερό άνοιγμα στη σουηδική αγορά, η προώθηση των ελληνικών προϊόντων πρέπει να είναι μία διαρκής ενέργεια, στρατηγικά σχεδιασμένη.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των Ελλήνων επιχειρηματιών, η δράση είχε μεγάλη επιτυχία και τους βοήθησε τόσο στην διεύρυνση των επιχειρηματικών τους γνωριμιών όσο και τους παρείχε χρήσιμη ανατροφοδότηση για το προϊόν και την επιχείρησή τους. Όταν διερωτήθηκαν, όλοι συμφώνησαν πως θα έπαιρναν μέρος και σε επόμενες παρόμοιες δράσεις προκειμένου να αυξήσουν την προβολή τους.

Με την αξιοποίηση των γνώσεων που αποκόμισαν οι Έλληνες επιχειρηματίες κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής δράσης, η οποία υποστηρίχθηκε από το Επιμελητήριο Λάρισας και υλοποιήθηκε από τη RECO Exports, οι 18 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν είναι έτοιμες για τον στρατηγικό σχεδιασμό των επόμενων βημάτων όσον αφορά τη διείσδυση τους στην αγορά της Σουηδίας.

Gallery

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *